4 Eylül 2009 Cuma

Bedstemoder

Türkçede Büyükanne demek...
Hayatı, daha doğrusu Türkiye hayatını babannemden öğrendim günlük.
Biraz 'pesimist' bir kadındı rahmetli. Önce herşeyin kötüsünü anlattı bana. Sonra güzelini. Önce dövdü, sonra sevdi anlıycaın. Müthiş birikimli bir insandı. Eski kadınlar tabir edileninden yani. İstanbul hanımefendisi. İlk hemşire okulu mezunlarından. Tam olarak bilemiyciim bunu ama :p Atatürkçü, modern, laik bir kadındı. Ama oğlu ona pek çekmemiş olmalı günlük :)
Danimarka'ya ilk gidildiğinde, en çabuk onun uyum sağladığını söyler babam. Avrupai bir kadındı işte. Çok tatlıydı, çok özlüyorum onu. Bana en büyük öğretisi kendimi hiç bir zaman, hiç bir kimseye ezdirmemem oldu. Her öğüt verişinde bununla başlardı. Kendi ayaklarının üstünde durmam onun vasiyetidir bana. Ben de şimdi ilk adımımı attım hayatım için. Dershaneye gidiyorum. Üniversite bekliyor beni daha. Huzurla yat bedstemoder... Çok seviyorum seni!

0 yorum:

Yorum Gönder